azaz morzsa-műfajban próbálkozom, hátha így gyakrabban posztolok, az ismerőseim legnagyobb örömére (haha)

 


A halas
Van egy fülöp-szigeteki utcai halárus a közelünkben, a North End Road-on (tök büszke voltam, hogy kitaláltam a származását). Épp a pulttal szemben melegedett a kora reggeli napfényben, amikor arra jártam. Megkérdeztem, van-e rombuszhala. Nem értette, de a google az én jó barátom, megmutattam neki képen. 'Ahh, that's a ...' (valami más nevet mondott, nem értettem). Megmutatta, 3 db hal 5 font, a pasim szerint elég jó ár egy ilyen halért. Megkérdeztem, hogyan készíthető el. Azt mondta, ha ő nem tudja egy halról, hogyan készítse el, megnézi a youtube-on, tele van ilyen videókkal, azt mondta. Ennyiben maradtunk. Aztán kérdeztem valami mást, s végül egy negyedórát beszélgettünk - halról, magyarokról, lengyelekről, ételekről. Például elmondta, hogy ennél frissebb halat nem találok a városban, a nemtommilyen nevű piacról hozza minden hajnalban. A haléttermek is onnan, vagy tőle vásárolnak. Viszont ezekre a halakra a hazájában rá se néznének a piacon, nem találnák elég frissnek. Miközben lassan folyt a beszélgetés, időről időre ráköszönt a sétálókra, láthatóan ismerősökre. Egy elképesztően elegáns idős japán nőnek valami spéci halat ajánlott. A simlisapkás fekete bácsit figyelmeztette, hogy olyan rákjai vannak, hogy nem fogja tudni ott hagyni őket. A bácsi megnézte őket, sárgadinnye nagyságú példányok izegtek-mozogtak a tálban, és tényleg vett belőlük párat.
Én végül kingfish-t vettem (nem tudom a magyar nevét), a rombuszhalba nem mertem belevágni. Fizetéskor egy fonttal, kb. 8%-kal kevesebbet számolt fel. Nem is az összeg, a gesztus esett nagyon jól: háromszor ha vásároltam nála, most meg beszélgettünk pár percet. Azóta is köszönünk egymásnak, ha arra járok. Én meg tök büszke vagyok az ismeretségre.

(A képhez magyarázat: a pöttyös lény a jobb alsó sarokban, na az a rombuszhal.)

utcai halas

A bejegyzés trackback címe:

https://el-lehet-innen-menni.blog.hu/api/trackback/id/tr826102218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása